ANMÄLNINGSVILLKOR
 

BOKNING AV KURS

• Anmälan av kurs sker via hemsidans formulär på respektive kurssida och är bindande.

• Vid bokning av kurs kommer en bekräftelse att skickas ut till din mail tillsammans med en faktura.
Fakturan ska betalas i sin helhet till vårt bankgiro. På betalningen skall faktura nr och hundens namn anges.
Betalningen skall vara genomförd senast 1 vecka innan kurstart.

• Ca 1-2 veckor innan kursstart skickas en kallelse ut till din mail med information om plats och vad man ska tänka på och ta med sig. 

• Sker anmälan till kurs 1-14 dagar innan kursstart skickas kallelse direkt tillsammans med bekräftelsen och fakturan.  

• Dröjsmålsränta debiteras enligt räntelag.

• Påminnelseavgift debiteras enligt lag. (60kr)
 
• ByrackaByrån förbehåller sig rätten att ändra datum av kursstart vid för få anmälda, vid sjukdom eller vid dåliga väderförhållanden.


 

AVBOKNING

• Observera att anmälan är bindande vilket innebär att om du bokar av kursen kommer en administrationsavgift på 300:- tas ut oavsett anledning om avbokningen sker tidigare än två veckor före kursstart.

Sker avbokningen senare än två veckor före kursstart är du skyldig att betala hela kursavgiften om du inte kan visa upp veterinär- eller läkarintyg.

Om du inte har betalat och väljer att boka av, skickas en faktura på antingen 300:- eller fullt belopp beroende på när du bokar av och om det finns intyg eller ej.
Påbörjad kurs återbetalas ej, och kan inte heller skjutas fram.

• Tänk alltså på att boka av din kurs snarast om du inte längre vill eller kan gå, annars riskerar du att få faktura på hela beloppet.
Finns det reserver som kan träda in, betalar du endast administrationsavgiften på 300:-.
Du kan välja att själv sälja din plats till någon annan som uppfyller kraven för den kurs du är anmäld till, men våra eventuella reserver har förtur.